Camera Talk

No comments:
 
Advertisement



Wow - denne uken har gått så fort, er dere ikke enige? Men veldig deilig med helg igjen! I dag har jeg blant annet vært på en kul fotoshoot hos Moods of Norway.


Mer om det senere - og jeg skal se om det ble noen brukbare behind the scenes-bilder :) Verdens beste bloggkamera fra Olympus er jo alltid med meg på farten, og jeg elsker at det er så lite og nett, i tillegg til det kule, retro designet. Det er så deilig å slippe å drasse med seg et tungt speilrefleks overalt, og det er jo ikke noe poeng heller ettersom kvalitetene på bildene blir så bra!
Jeg bruker alltid 45mm-linsen til outfitbilder og 14-42mm linsen til å knipse hverdagsbilder (der jeg ønsker å få plass til flere ting i bildet). Disse linsene gjør jobben for meg, men det finnes faktisk hele 60 ulike linser å velge mellom til dette kameraet. Jeg pleier som regel alltid å sette innstillingene manuelt, men et lite tips er å velge A (på hjulet) og deretter sette blenderen ned til 1.8. Dette gjør at bakgrunnen på bildene blir mest mulig blurry, og kameraet justerer selv lukkerhastigheten i forhold til lyset :)
I tillegg har du den fantastiske wifi-funksjonen som gjør at du kan overføre bildene direkte til telefonen, uansett hvor du er! Jeg benytter meg av dette hele tiden, i tillegg til at jeg kan bruke telefonen som en selvutløser/fjernkontroll. Da går jeg bare inn på Olympus-appen på mobilen, plasserer kameraet hvor som helst og deretter kan jeg SE på telefonen hva som blir med i bildet. Så trykker jeg bare på Iphone-skjermen for å knipse i vei - helt genialt! Jeg anbefaler dette kameraet på det sterkeste, både til bloggere og dere som ønsker et fint kamera å ta med på ferie/bruke til hverdags :) Det er verdt hver eneste krone, men kanskje noe å sette på ønskelisten i år?
Nå skal jeg tilbake til byen igjen for å shoppe de siste gavene til julekalenderen jeg lager, og på søndag tenkte jeg å sette meg ned og pakke dem inn. Håper dere har en fin helg i vente ♥ 
Advertisement


No comments:

Post a Comment